Komenda Miejska Policji w Dąbrowie Górniczej jest jednostką organizacyjną Policji stanowiącą aparat pomocniczy, przy pomocy którego Komendant Miejski Policji w Dąbrowie Górniczej realizuje zadania Policji, określone w ustawach i przepisach wykonawczych wydanych na ich podstawie, w dziedzinie ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego na obszarze miasta Dąbrowa Górnicza.
Działalność Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej podlega nadzorowi Śląskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji, w zakresie wynikającym z ustawowych funkcji przełożonego wszystkich policjantów województwa śląskiego oraz organu administracji rządowej, właściwego w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi i utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Miejscem wykonywania zadań służbowych przez policjantów i pracowników Policji Komendy Miejskiej jest obiekt Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej przy Al. Józefa Piłsudskiego 11.
Zakres działania Komendy stanowią przepisy:
- Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji
- Zarządzenie nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji
- Zarządzenie nr 676 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 czerwca 2005 r. zmieniające zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działań komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
- Regulamin Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej
Pliki do pobrania
-
REGULAMIN KOMENDY MIEJSKIEJ POLICJI W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Data publikacji 02.03.2023 14:35(pdf 9.7 MB)